Tórem mitológia


A Tórem mitológia szerint a teremtési hierarchia egy
fentről lefelé épülő, fraktális rendszer, s ez valóban így is van. A téridő
struktúra hat külön téridő szeletre osztódik fel, melyek mindegyikének külön
felügyelője, Istene van. Az Isten alatt működik 24 Istenség, akik mivel triál
lelkek, voltaképpen 72 magasan fejlett szellemi lényt jelentenek. Közöttük is
felosztásra került az univerzum, mindegyikük más-más téridőszeletet felügyel, s
egyúttal más-más lélekcsoportú emberek fejlődését segíti. Minden ember lelke
fluidszálas összeköttetésben van egyrészt az adott lélekcsoportjának vezető
Istenségével, másrészt pedig a bolygójával, ahol él. A bolygó – mivel nem
pusztán egy sárgolyót takar – szellemi lénye ugyanilyen kapcsolatban van a saját
naprendszerének központjával, azaz a mi esetünkben a Nap szeránjával, (ezt
szeráfnak is nevezik). Ez a Napban élő szerán az a bizonyos fénykvantum, amit az
őseink is tiszteltek, s ami miatt napimádóknak tartották őket. Látni kell, hogy
ennél sokkal többről volt szó: tudták, hogyan működik a Naprendszer, és komoly
kozmikus tudással rendelkeztek. Ezt a tudást igyekeznek most visszaszerezni a
mai magyar időfizikusok, egyre kecsegtetőbb eredménnyel.
Az Arvisurában szereplő másik igen érdekes
történet a tűz megszerzéséről szól Kr. e. 13.508-ból. Ebben a következőket
olvashatjuk:
" A Gara-zúgón túli Kuszkó Birodalmában Artupi
asszonynak és Kecső kabar nyílkovácsnagy 4 fia volt: Ragyolc, Miskolc, Rohonc és
Tiszolc. Ragyolc, Miskolc és Tiszolc a Hangony-tavában fürdött, amikor egy
játékos kis mackó a fáról a vízbe esett. Nyomban a fuldokló medvebocs után
úsztak és kimentették a habokból. Ekkor Kemi-asszony, a medvék anyja az erdőt
villámmal sújtotta és rögtön hőség keletkezett. Ragyolc és Tiszolc elszaladtak,
de Miskolc a kis bocsával a tűz felé ment. Mindketten gyorsan megszáradtak.
Amikor Miskolc testvérei látták, hogy öccsük sértetlen, maguk is
odamerészkedtek. Egy lángoló tuskóra száraz gallyakat raktak, s annak tüzénél
tovább melegedtek. Megszáradásuk után Kemi-asszony az erdők tüzét
felszippantotta és záporral elverte. Ekkor a három testvér a bocsot egy
pásztorkunyhóba vitte, ahol hajnalban Kemi-asszony a szájából tüzet fújt és a
bocsnak ételt melegített. Ezt öt napon át megismételte. Azonban az ötödik napon
a kunyhóban elaludt, ekkor a pajkos Miskolc tüzet lopott a medvék anyjának
nyitva hagyott szájából és azt egy csuporba rejtette. Ekkor ért haza Rohonc, aki
az ellopott tüzet Ruda-Tórem, a kabarok égi védelmezője ajándékának tekintette.
Amikor Kemi-asszony kisurrant a kunyhóból, a nyílkovácsok éjjelig tanakodtak.
Kecső azt javasolta, hogy az Égiek ajándékával mindhárom tűzszerző ifjúnak a
Bálványhegyre kell futnia, hogy a csillagokat és időket rovó sámánok ezen
nevezetes eseményt megörökítsék. A tüzet napokig száraz fával szaporították és
öt csuporba szétosztották. Három csuporral Ragyolc, Miskolc és Tiszolc futva
indultak a Bálvány-hegyi Szentély felé, míg a negyedik csupor tüzet Rohonc egy
ládikában, a Hangony folyón evezve vitte. Az ötödik csupor tüzet Artupi asszony
éjjel-nappal gondoztatta a leányaival. Rohonc hatalmas evezőcsapásokkal siklott
a Hangony vizén, de még a Gara-zúgó előtti kiszálláskor a folyóba zuhant és a
tüzes csupor elveszett. Ragyolc a tizedik, Tiszolc a huszadik napon ejtette
vízbe a csuprot, de a 24. napon Miskolcnak sikerült a Gara-zúgó alatti Hun
síkságra érkezni. Ekkor Artupi öccse, Garaúz hegyivadász a vállaira ültette
holtfáradt kisöccsét és diadallal vitte fel az Isisek lépcsőin a 800 öles hegy
tetején épült szentélybe."
Érdekes összefüggést lehet találni a fenti
történet valamint a teremtéstan elmélete között, hiszen Kemi-asszony öt napon át
fújt tüzet a szájából, illetve a megszerzett tüzet öt csuporba osztották szét,
amiből egyértelműen az olvasható ki, hogy az öt Tűz elemből, illetve az öt
forrás által keltett önfenntartó rendszerből hogyan is keletkezett maga a
téridő.
Forrás:"a net" , arvisúra oldala
Az előző írás hivatkozik a tórem szóra, nos utána kutattam kicsit.
2013.08.04. Győr, Csilla
Forrás:"a net" , arvisúra oldala
Az előző írás hivatkozik a tórem szóra, nos utána kutattam kicsit.
2013.08.04. Győr, Csilla
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése